Les mer

Bilverksted

For at vi i felleskap skal kunne behandle hvert enkelt servicebesøk så effektivt som mulig, skal følgende retningslinjer følges når biler fra DRIVALIA er inne til service og vedlikehold på deres verksted(-er):

For at vi i felleskap skal kunne behandle hvert enkelt servicebesøk så effektivt som mulig, skal følgende retningslinjer følges når biler fra  Drivalia er inne til service og vedlikehold på deres verksted(-er):

 

1. Service, vedlikehold og reparasjon

Alle vanlige servicer i henhold til fabrikkens serviceprogram kan utføres uten rekvisisjon eller forhåndsgodkjenning fra oss.

I tillegg til service, kan vedlikehold, reparasjon og EU-kontroll under kr 5 000,- inkl mva utføres uten forhåndsgodkjenning fra oss.

Alt av vedlikehold og reparasjon over kr 5 000,- skal forhåndsgodkjennes. Uten forhåndsgodkjenning kan det medføre at faktura ikke blir betalt, eller betydelig avkortet.

 

For kunder uten vedlikehold og reparasjon inkludert i leasingavtalen, må kostnader godkjennes av kunden før arbeidet settes i gang.

 

Forespørsel om forhåndsgodkjennelse sendes til følgende mailadresse: kostkontroll.no@drivalia.com

 

Vi foretrekker EHF-faktura, som knyttes til Org.nr: 967056189 ( Drivalia Lease Norge AS).

Alternativt kan elektronisk faktura sendes pr e-post til: finance.no@drivalia.com

2. Bilglass

Verkstedet skal ikke skifte rute på bilen dersom denne er skadet. Dette skal gjøres av våre glassleverandører, Riis Bilglass eller Hurtigruta Carglass. Kunden skal henvises til dem.

3. Dekk

Ved supplering og utskifting av slitte dekk skal verksted henvise kunde til våre faste dekkleverandører Vianor, Bestdrive, Dekkpartner, Dekk1, Dekkteam og First Stop.

4. Leiebil ved service
Våre foretrukne aktører for leiebil er Hertz eller Avis. Booking gjøres direkte med leiebilaktøren, slik at faktura kommer direkte fra bilutleieselskapene.

5. Tilsetning i diesel/bensin/olje
Enhver tilsetning i diesel/bensin/olje som ikke er foreskrevet i bilprodusentens servicespesifikasjoner dekkes ikke.

6. Feil og mangler utover garantitid
Ved feil og mangler på deler ment å vare lengre enn garantitid skal det søkes kulansedekning før Drivalia blir kontaktet.

7. Når garantiutløp nærmer seg
Er bilen inne på service/vedlikehold og nærmer seg garantiutløp, ber vi om at bilen kontrolleres og eventuelt repareres i henhold til de feil som oppdages under fabrikk- og/eller importørgaranti.

8. Ved unormal slitasje
Har kunden selv påført skade/ødelagt komponenter (unormal slitasje), spesifisér dette på faktura, ettersom dette normalt vil viderefaktureres kunde fra Drivalia.

9. Verkstedmateriell
Verkstedmateriell kan dekkes inntil 5% av arbeidskostnadene, maksimalt kr 600.  Kildesortering og fakturagebyr dekkes ikke.

 

10. Ved feil eller skader utført av tredjepart
Dersom reparerende verksted oppdager feil eller skader som skyldes tidligere service/reparasjoner utført av tredjepart skal alltid Drivalia kontaktes før oppdraget påbegynnes, for godkjennelse. Dette er viktig for å kunne reklamere på tidligere utført arbeid. Dersom ikke forhåndsgodkjenning er gitt, kan det medføre at faktura ikke blir betalt eller betydelig avkortet.

 

11. Motorvask er ikke en del av service
Motorvask regnes ikke som en del av regelmessig service. Dette regnes som bilpleie, og må avtales med bilens bruker, da dette vil bli viderefakturert til kunde i etterkant.

12. Hjulstillingskontroll/-justering er ikke en del av service
Hjulstillingskontroll/-justering grunnet skeivslitte dekk regnes ikke som en del av regelmessig service. Dette regnes som justering på grunn av skade/påkjenning, og må avtales med bilens bruker, da dette vil bli viderefakturert kunde i etterkant.

Unntak: Nødvendig hjulstillingskontroll/-justering etter bytte av komponenter i hjuloppheng krever ikke forhåndsgodkjenning (under beløpsgrensen).

13. Informér alltid bilbruker om utvidelse av booket oppdrag
Bilbruker skal alltid informeres om utvidelser av oppdraget som er booket. Dette fordi tilleggskostnader ofte blir viderefakturert til kunde, og er spesielt utfordrende for privatkunder.

14. Lange/fleksible serviceintervaller
Biler med lange/fleksible serviceintervaller forhåndsprogrammert fra fabrikk skal følge dette. Det innebærer at høykvalitets motorolje benyttes, og at serviceintervallene ikke nedjusteres til kortere intervaller.

 

For ytterligere informasjon, kontakt oss per e-post (kostkontroll.no@drivalia.com) eller telefon 67 10 87 00.

Kontakt oss

Lurer du på noe?
Kontakt oss gjerne!

Jeg er privatkunde:

Jeg er allerede Drivalia-kunde:

Jeg ønsker hjelp med:

Takk! Din henvendelse er mottatt
Noe gikk galt. Prøv igjen senere.