1. Dato og sted for innlevering
Dato for innlevering finner du i leasingkontrakten din, og du vil også motta påminnelse på e-post.
Standard innleveringssted:
Drivalia Lease Norge AS
Jongsåsveien 4B,
1338 Sandvika
Tlf: 67 10 87 37
Åpningstider: mandag - fredag 08.00- 16.00
Dersom du bor utenfor Oslo-området, kan bilen leveres til forhandleren der du hentet den ut. Viktig: Ved levering til annen forhandler må du gi beskjed via vårt retursystem, https://return.drivalia.no, slik at vi kan bestille transport.
2. Registrering før innlevering
Alle innleveringer må forhåndsregistreres i vårt retursystem: https://return.drivalia.no
Innloggingsdetaljer sendes til deg på e-post. Har du ikke mottatt dem, kontakt oss på: innlevering.no@drivalia.com
3. Forberedelser før innlevering – sjekkliste
- Er alle servicer fulgt og dokumentert i bilens servicehefte?
- Sjekk bilen for rustskader som kan dekkes av garanti – kontakt merkeverksted ved behov
- Reparer småskader og steinsprut i frontruten
- Fjern evt folie på bilen
- Kontroller at både sommer- og vinterdekk er i god stand
- Bilen skal være nyvasket, støvsugd og tømt for private eiendeler
- Trenger du hjelp med utbedring? Vi har samarbeidspartnere du kan kontakte direkte – se vår nettside for informasjon og bestilling av time.
4. Dette må følge med bilen ved innlevering
- Alle nøkler og/eller nøkkelkort + evt Webasto fjernkontroll
- Vognkort, brukerhåndbok, servicehefte
- Ved digitalt servicehefte: hent dette hos forhandler og legg i bilen eller send til: takst.no@drivalia.com (merk med bilens registreringsnummer)
- To komplette hjulsett (sommer + vinter)
- Rollo/bagasjeromstrekk, hattehylle og gulvmatter
- Ladekabler
- Avtagbart hengerfeste, takstativ, evt. nøkler til dette
Merk: Manglende utstyr må etterleveres til Sandvika innen 3 virkedager. Ved behov for frakt påløper gebyr på 1 000 kr eks. mva + fraktkostnad.
5. Når bilen leveres
Ved innlevering hos Drivalia i Sandvika:
- Vi tar oversiktsbilder av bilen
- Leasingkontrakten termineres
- Bilen sendes videre til NAF for vurdering av skader og slitasje
Ved innlevering hos forhandler:
Når sjåfør av leasing har booket innlevering i retursystemet, sender vi en transportbil for å hente den innleverte lesingbilen, som fraktes til Drivalia i Sandvika før NAF-taksering.
NB! Vi anbefaler at du tar egne bilder før innlevering, for egen dokumentasjon. Disse kan du laste opp i retursystemet.
6. Takstrapport og etterprosess
- NAF utfører en uavhengig vurdering av eventuelle skader og unormal slitasje
- NB! Ved vurdering av unormal slitasje, forholder vi oss til bransjens egne retningslinjer
- Rapport sendes til oppført kontaktperson via e-post (automatisk, kan ikke besvares)
- Du kan følge prosessen og godkjenne/kommentere takstrapporten i retursystemet: https://return.drivalia.no
Ved uenighet med rapportens innhold kan du:
- Kommentere direkte i systemet under «Leave comments»
- Ved avslag må årsak spesifiseres
- Ved spørsmål, ta kontakt på takst.no@drivalia,com
7. Øvrige kundeforpliktelser
Husk å avslutte alle eventuelle abonnementer (EasyPark, ParkLink, elektronisk kjørebok m.m.). Dette gjelder også ved kontraktsoverdragelser.
Skader som skyldes trafikkulykker, montering av ekstrautstyr m.m. må dekkes av kunde eller meldes til forsikringsselskap.
VIKTIG: Dersom leietaker har anskaffet bildekor, bilinnredning og/eller andre produkter og tjenester fra Drivalias samarbeidspartnere, gjelder følgende:
Utleier fungerer kun som tilrettelegger, og leietaker må forholde seg til de leverende selskapene for eventuelle krav som måtte oppstå, med mindre annet er avtalt.
.jpg)