1. Dato og sted for innlevering
Dato for innlevering finner du i leasingkontrakten din, og du vil også motta påminnelse på e-post.
Standard innleveringssted:
Drivalia Lease Norge AS
Jongsåsveien 4B,
1338 Sandvika
Tlf: 67 10 87 37
Åpningstider: mandag - fredag 08.00- 16.00
Dersom du bor utenfor Oslo-området, kan bilen leveres til forhandleren der du hentet den ut. Viktig: Ved levering til annen forhandler må du gi beskjed via vårt retursystem, https://return.drivalia.no, slik at vi kan bestille transport.
2. Registrering før innlevering
Alle innleveringer må forhåndsregistreres i vårt retursystem: https://return.drivalia.no
Innloggingsdetaljer sendes til deg på e-post. Har du ikke mottatt dem, kontakt oss på: innlevering.no@drivalia.com
3. Forberedelser før innlevering – sjekkliste
- Er alle servicer fulgt og dokumentert i bilens servicehefte?
- Sjekk bilen for rustskader som kan dekkes av garanti – kontakt merkeverksted ved behov
- Reparer småskader og steinsprut i frontruten
- Fjern evt folie på bilen
- Kontroller at både sommer- og vinterdekk er i god stand
- Bilen skal være nyvasket, støvsugd og tømt for private eiendeler
- Trenger du hjelp med utbedring? Vi har samarbeidspartnere du kan kontakte direkte – se vår nettside for informasjon og bestilling av time.
4. Dette må følge med bilen ved innlevering
- Alle nøkler og/eller nøkkelkort + evt Webasto fjernkontroll
- Vognkort, brukerhåndbok, servicehefte
- Ved digitalt servicehefte: hent dette hos forhandler og legg i bilen eller send til: takst.no@drivalia.com (merk med bilens registreringsnummer)
- To komplette hjulsett (sommer + vinter)
- Rollo/bagasjeromstrekk, hattehylle og gulvmatter
- Ladekabler
- Avtagbart hengerfeste, takstativ, evt. nøkler til dette
Merk: Manglende utstyr må etterleveres til Sandvika innen 3 virkedager. Ved behov for frakt påløper gebyr på 1 000 kr eks. mva + fraktkostnad.
5. Når bilen leveres
Ved innlevering hos Drivalia i Sandvika:
- Vi tar oversiktsbilder av bilen
- Leasingkontrakten termineres
- Bilen sendes videre til NAF for vurdering av skader og slitasje
Ved innlevering hos forhandler:
Når sjåfør av leasing har booket innlevering i retursystemet, sender vi en transportbil for å hente den innleverte lesingbilen, som fraktes til Drivalia i Sandvika før NAF-taksering.
NB! Vi anbefaler at du tar egne bilder før innlevering, for egen dokumentasjon. Disse kan du laste opp i retursystemet.
6. Takstrapport og etterprosess
- NAF utfører en uavhengig vurdering av eventuelle skader og unormal slitasje
- NB! Ved vurdering av unormal slitasje, forholder vi oss til bransjens egne retningslinjer
- Rapport sendes til oppført kontaktperson via e-post (automatisk, kan ikke besvares)
- Du kan følge prosessen og godkjenne/kommentere takstrapporten i retursystemet: https://return.drivalia.no
Ved uenighet med rapportens innhold kan du:
- Kommentere direkte i systemet under «Leave comments»
- Ved avslag må årsak spesifiseres
- Ved spørsmål, ta kontakt på takst.no@drivalia,com
7. Øvrige kundeforpliktelser
Husk å avslutte alle eventuelle abonnementer (EasyPark, ParkLink, elektronisk kjørebok m.m.)
Skader som skyldes trafikkulykker, montering av ekstrautstyr m.m. må dekkes av kunde eller meldes til forsikringsselskap