Les mer

Dekkleverandør

DRIVALIA sørger for sesongskifte av dekk med avtalefestede priser. Kunden kan få utført dekkutskiftninger uten forhåndsgodkjenning, og eventuelle kostnader viderefaktureres vanligvis. DRIVALIA samarbeider med anerkjente dekkkjeder og godkjenner utskifting av slitte dekk i henhold til mønsterdybdekrav. Vi utfører også stikkprøvekontroller for kvalitetssikring. Kontakt oss for mer informasjon om våre dekktjenester.

Sesongskifte av dekk:

Sjåføren er til en hver tid ansvarlig for å kjøre med godkjente dekk og dekk som er egnet for årstiden.

Dersom en DRIVALIA-bilbruker kommer for sesongskifte av dekk, kan dette utføres uten forhåndsgodkjenning av kostnaden. Man forholder seg til avtalefestede priser.

Denne kostnaden vil i de aller fleste tilfeller bli viderefakturert til kunde.

Dekkhotell:

Dersom du er leverandør av dekkhotell via DRIVALIA til den aktuelle bilbruker, utføres de jobber som denne avtalen inkluderer uten forhåndsgodkjenning. Er det nødvendig med utskiftninger av dekk, er det tilstrekkelig at kunde godkjenner dette selv.

Utskifting av slitte dekk:

Dersom ett eller flere dekk er slitt, skal disse kun byttes av DRIVALIA sine samarbeidende dekkkjeder: Best Drive, DekkTeam, DekkPartner, Dekkmann, Dekk1, Vianor og First Stop.

DRIVALIA vil godkjenne utskifting av dekk dersom mønsterdybden er under 2,6 millimeter på sommerdekk og 4 millimeter på vinterdekk.Dette må dokumenteres og dekk skal ikke byttes for tidlig.


Mønsterdybden på dekk som skiftes skal settes inn i faktura. DRIVALIA vil med ulik mellomrom foreta stikkprøvekontroll.

Dersom dekk er unormalt slitte og det kan skyldes sjåførens kjøremåte eller en teknisk feil på bilen, må dette informeres om til DRIVALIA, som kan følge dette opp videre.

Kontakt oss

Lurer du på noe?
Kontakt oss gjerne!

Jeg er allerede Drivalia-kunde:

Jeg ønsker hjelp med:

Takk! Din henvendelse er mottatt
Noe gikk galt. Prøv igjen senere.